close

 

Was a long and dark December 冗長晦澀的寒冬時分
From the rooftops i remember 我記得屋簷上飄落下
There was snow 雪花片片
White snow 純白無瑕

Clearly I remember 記憶深刻
From the windows they were watching 屋裡的人望向窗外
While we froze down below 看著我們在屋簷下挨餓受凍

When the future's architectured 當狂熱份子公開宣揚
By a carnival of idiots on show 建構著我們的未來
You'd better lie low 我們最好沉默以對

If you love me 然而如果你愛我
Won't you let me know? 你會不會告訴我?

Was a long and dark December 冗長晦澀的寒冬時分
When the banks became cathedrals 市儈的銀行轉型成濟世教堂
And the fox 狐狸竟也
Became God 成了信仰

Priests clutched onto bibles 神父們背離聖經教義
Hollowed out to fit their rifles 拿著來福槍
And the cross was held aloft 而十字架仍高高在上

Bury me in armor 當我倒下
When I'm dead and hit the ground 請讓我帶著光榮死去
My nerves are poles that unfroze 讓我的信念永世流傳

If you love me 然而如果你愛我
Won't you let me know? 你會不會告訴我? 

(Guitar Solo) 

I don't want to be a soldier 我不願成為絕望的士兵
That a captain of some sinking ship 控制即將沉沒的戰艦
Would stow, far below 只能看著 艦艇緩緩沉沒

So if you love me 如果你愛我
Why'd you let me go? 為什麼放手讓我走?

I took my love down to violet hill 我帶著我的愛 來到這紫羅蘭山丘
There we sat in snow 大雪紛飛時我們曾並肩坐在這裡
All that time she was silent still 她總是靜靜待在我身旁

Said, if you love me 說著… 如果你愛我
Won't you let me know? 你會不會告訴我?

If you love me, 如果你愛我
Won't you let me know? 會不會告訴我?

arrow
arrow
    文章標籤
    songs lryics Britpop coldplay
    全站熱搜

    Nicholasss 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()